Tryk her for at printe

Generalforsamling i Maj Invest Equity A/S - 2. april 2019

18. mar. 2019

Efter vedtægternes pkt. 6 indkaldes hermed til ordinær generalforsamling i Maj Invest Equity A/S til afholdelse tirsdag den 2. april 2019 kl. 10.00 på selskabets hjemsted, Gammeltorv 18, 1457 København K, med følgende dagsorden:

1. Bestyrelsens beretning om selskabets virksomhed i det forløbne år
2. Fremlæggelse af revideret årsrapport til godkendelse
3. Beslutning om anvendelse af overskud i henhold til den godkendte årsrapport
4. Valg af bestyrelsesmedlemmer
5. Valg af revision
6. Eventuelle forslag fra bestyrelsen og aktionærerne
6a. Godkendelse af lønpolitik
6b. Godkendelse af bestyrelsesmedlemmers honorar
7. Eventuelt

Ad 1 og 2
Bestyrelsen indstiller, at den reviderede årsrapport for 2018 godkendes. Årsrapporten udviser et overskud på 3,3 mio. kr. efter skat.

Ad 3
Bestyrelsen indstiller, at der ikke udbetales udbytte i Maj Invest Equity A/S for regnskabsåret 2018, og at årets resultat i øvrigt disponeres i overensstemmelse med det resultatdisponeringen, side 26 i årsrapporten.

Ad 4
Bestyrelsen indstiller, at Tommy Pedersen, Ruth Schade, Nils Bernstein, Jørgen Tang-Jensen, Jeppe Christiansen og Erik Holm genvælges til bestyrelsen.

Ad 5
Bestyrelsen indstiller, at Ernst & Young P/S, CVR-nr. 30 70 02 28 genvælges som revisor.

Ad 6a
Bestyrelsen indstiller, at bestyrelsens forslag til lønpolitik godkendes, jf. FIL § 77d. Der er alene foreslået ordensmæssige ændringer. Forslaget er vedlagt som bilag 1. En mark-up version er tilgængelig på hjemstedsadressen.

Ad 6b
Bestyrelsen anbefaler et grundhonorar på kr. 0 pr. bestyrelsesmedlem.

VEDTAGELSESKRAV
Vedtagelse af samtlige punkter kræver simpelt flertal, herunder forslag under punkt 2.

FULDMAGT
Der kan afleveres fuldmagt til at afgive de stemmer, der er knyttet til aktier i selskabet, til bestyrelsen. Fuldmagtsblanket (bilag 2) skal afleveres til bestyrelsen i underskrevet stand og dateret senest på generalforsamlingen.

DAGSORDEN MV.
Dagsorden og de fuldstændige forslag, der skal behandles på generalforsamlingen, samt den reviderede årsrapport, vil være fremlagt til eftersyn for aktionærerne på selskabets hjemstedsadresse, Gammeltorv 18, 1457 København, alle hverdage i tidsrummet 9-17 fra og med den 18. marts 2019 til og med 2. april 2019.

København, den 18. marts 2019
Maj Invest Equity A/S